Sivut

sunnuntai 27. lokakuuta 2019

Yritysvierailut Lightpressiin, Motonetiin ja Ikeaan




Yritysvierailut kolmeen täysin erilaiseen yritykseen





Painotalo LightPress painaa nopeasti ja ammattitaidolla




Painotalo LightPress kutsui meidät vieraaksemme toimitiloihinsa Kaarinaan.

Lightpress on nykyaikainen painotalo, joka tarjoaa digipainotuotteita, suurkuvatulosteita sekä messu- ja displayratkaisuja.


Minähän olen viettänyt paljon aikaa painotalossa pienenä tyttönä, koska parhaan ystäväni isä omisti painotalon, mutta tämänpäivän painotaloa ei voi verrata 1970-luvun vastaavaan 😁




Koneet olivat pitkälle automatisoituja.

Papereita ja kankaita oli joka lähtöön uskomattomilla ominaisuuksilla.





Motonet - perinteikäs ja rajusti kasvava perheyritys




Motonet on 30-vuotias perheyritys, joka on autovaraosien, autotarvikkeiden, työkalujen ja vapaa-ajantuotteiden erikoisliike. Asiakkaina on autoilijoita, veneilijöitä, kalastajia ja luonnossaliikkujia. Yrityksellä on verkkokauppa ja 35 myymälää

Visualistit työskentelevät Turussa ja suunnittelevat ilmeen jokaiseen  Motonet-myymälään, He tekevät ohjeen, jonka perusteella kaikki Suomen myymälät toteuttavat visuaalisen ilmeen myymälöissään.




Motonetin oma väri on punainen, ja joillan merkeillä on omia ständejä ja hyllykköjä myymälässä.

Kaikki Motonetin myymälät näyttävät samanlaisilta, olivat ne sitten suuria tai pieniä myymälöitä.

Lopuksi pääsimme tutustumaan Motonetin graafiseen suunnitteluosastoon, jossa suunnitellaan Illustratorilla kaikki Motonetin omien tuotteiden kääreet ja pakkaukset.






Ikeassa on rento meininki



Ikeassa on selvästi rento tekemisen meininki ja matala hierarkia. Saimme paljon tietoa, miten visuaalinen ilme rakentuu tavarataloissa.

Visualistit rakentavat myymäläesillepanot, hyllyt ja pöydät, sisustussuunnittelijat tekevät pienet asunnot ja huoneet myymälään.

Ikea on kaikille tuttu. Ingvar Kamprad perusti Ikean vuonna 1943 ja nyt se on maailman parhaiten tunnettu kodinsisustusbrändi. Liiketoiminta toimii franchising-muodossa.
Kaikkien tavaratalojen visuaalinen ilme on samanlainen pienin poikkeuksin.






Toisto on tärkeä asia.
Joulu on jo myymälässä.

Jouluinen yksityiskohta.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti