Sivut

maanantai 18. marraskuuta 2019

MUJI - Mitä tarkoittaa brändittömyys?



Muji avasi Kampissa


Muji avasi liikkeen Helsingin kauppakeskus Kampissa, ja vaikka Mujin liikkeitä on satoja kymmenissä eri maissa, tämä on Suomen ensimmäinen Muji. Liike on kokonaisen kerroksen kokoinen ja pinta-alaltaan suurin Muji.

Muji sanoo tekevänsä tuotteita, jotka on riisuttu kaikesta ylimääräisestä. Siksi niihin ei paineta edes valmistajan nimeä. 

Eleetön myymälä (kuva IltaSanomat).


Muji on lyhenne japanilaisesta ilmaisusta Mujurushi Ryohin, joka tarkoittaa merkittömiä laatutuotteita


Ketjun periaatteisiin kuuluu materiaalien valinta, prosessien virtaviivaistaminen ja pakkausten yksinkertaistaminen.

Olemme tottuneet siihen, että tuotteissa on merkki, ja joissain tapauksissa se suorastaan "huutaa" nimeään. Mujin tuotteissa merkkiä ei ole.
Muji tekee myös varsinaista mainontaa hyvin vähän, ja markkinoinnissaan se myy enemmän omaa muotoilufilosofiaansa ja lähestymistapaansa kuin tuotteitaan.

Muji sanoo olevansa bränditön brändi, mutta vahva tuotemerkki; ihmisiä kiinnostaa nyt uniikkius, löytäminen ja vastuullisuus.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti