Tyylin valinta asiantuntija-artikkeliin
Päätimme tehdä yrityksemme nettisivuille asiantuntija-artikkeleita. Näissä artikkeleissa kertoisimme omasta työstämme.
Ensin kirjoitimme artikkelin graafisesta ohjeistuksesta. Kirjoitus oli todella hankala kirjoittaa. Emme osanneet valita tyylilajia; tarkoitus on saada kirjoituksesta myös "myyntipuhe", mutta sen ei pidä olla myyntihenkistä mainostekstiä.
Olemme julkaisseet tähän mennessä yhden blogipostauksen, ja sen tyyli on kertakaikkisen kuivakka. Luonnosasteella oleva, vielä julkaisematon kirjoitus tuotekuvauksesta on täysin eri tyylinen, ja se on paljon kaupallisempi eikä niinkään kuiva.
Olemme havainneet asiantuntija-artikkeileiden kirjoittamisen aikaavieväksi ja haastavaksi.
Niiden tulisi olla
- asiallisia ja faktapitoisia
- virheettömiä
- kevyitä lukea, jotta ne herättäisivät mielenkiinnon
- niiden tulisi herättää tarve ostaa meiltä palveluja
- niiden ei tulisi opettaa lukijaa tekemään meidän työtämme
Kirjoitukset pitää kirjoittaa kieli keskellä suuta. Toivomme harjoituksen tekevän meistä mestareita.
VisualTM ja asiantuntevat artikkelit. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti